top of page
374A1294_1920x500.jpg

Διαβάστε περισσότερα και δείτε ιδέες διακόσμησης από τους κορυφαίους του είδους






Το μονοπάτι που οδηγεί στο σπίτι είναι σκιερό και καλυμμένο από ένα παχύ στρώμα από φύλλα βελανιδιάς και ελιάς.

Τη πρώτη φορά το πάτησα με δέος και ανυπομονησία να ξεχυθώ στο σπίτι, να το ρουφήξω όλο με τα μάτια μου, τη μηχανή μου αλλά και το μπλοκ ζωγραφικής μου.

Και ήρθε η πρώτη απογοήτευση μπροστά σε μία πόρτα κλειστή χωρίς πληροφορίες για ωράρια, τηλέφωνα ή οτιδήποτε άλλο.


Βρήκα τα τηλέφωνα και μετά από προσπάθεια μία αποφασισμένη φωνή με επιβεβαίωνε ό,τι φέτος το καλοκαίρι δεν θα μπορέσω να το επισκεφθώ.

Παραπονέθηκα, γκρίνιαξα αλλά η πανδημία χτύπησε και αυτές τις ίδιες τις περιηγήσεις. 'Αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας και χωρίς εξαιρέσεις'.


Διάβασα ότι αυτό το ήσυχο μονοπάτι πατήθηκε από διάφορες προσωπικότητες της διανόησης και των γραμμάτων αλλά και από ντόπιους που φιλοξενήθηκαν σε αυτό το σπίτι.

Είναι το σπίτι που κατέληξε να κατοικήσει, αφού γύρισε πάμπολες χώρες και βίωσε πολλές περιπέτειες, ο φημισμένος Άγγλος περιηγητής και συγγραφέας PATRICK LEIGH FERMOR.

Εδώ έστησαν πρώτη φορά τη σκηνή τους ανάμεσα στα λιόδεντρα μαγεμένοι από το τοπίο και έζησαν με τη σύντροφό του έως το τέλος της ζωής τους.


Άρα τι άλλο μου έμενε, να αποδεχθώ τα γεγονότα και να κάτσω έξω με τις ώρες, κάτω από τις σκιές, να κοιτάζω από το πλάι το κτήριο/γραφείο με την πέργκολα για να το ζωγραφίσω, να το φωτογραφίσω και ό,τι άλλο μπορούσα προκειμένου να το χορτάσω.


Η αισθητική του σπιτιού είναι βαθιά επηρεασμένη από τον περιβάλλοντα χώρο και όλο το σπίτι είναι προσανατολισμένο για να ατενίζει τον ορίζοντα

που απλώνεται στα πόδια του και πέρα μπροστά από τα απότομα βράχια που οδηγούν με πέτρινη σκάλα στην απόμερη βραχώδη παραλία. Φυσικά η επιλογή του σημείου δεν ήταν καθόλου τυχαία.



Παρακάτω σας δίνω πληροφορίες και φωτογραφίες σχετικά με το εσωτερικό από άλλες ιστοσελίδες και από τη σελίδα του μουσείου Μπενάκη.


‘Το μεγάλο πέτρινο σπίτι αποτελούμενο από ένα κεντρικό οίκημα, τρία επιπλέον κτίσματα και ξενώνα ήρθε τελικά να δέσει με τη φύση αρμονικά, καθώς ο ίδιος το φανταζόταν.'

Φωτογραφία από το τζαμωτό πριν την ανακαίνιση.


Ο ίδιος χώρος μετά την ανακαίνιση σε πιο ανάλαφρο στυλ

(φωτό Gastronomos_tzamoto)


Ένα αγροτικό οίκημα με μεγάλους ανοιχτούς χώρους «και βιβλία για ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, πουλιά, θηρία, ερπετά, ψάρια και δέντρα», όπως γράφει ο ίδιος ήταν η βασική αρχή για τη δημιουργία του.


Και πράγματι, οι εντοιχισμένες βιβλιοθήκες έφθαναν ως την οροφή σχεδόν. Γι΄ αυτό το ζευγάρι χρησιμοποιούσε ένα κοντάρι από ελεφαντόδοντο για να κατεβάζει τα βιβλία από τα πάνω ράφια.

Η σχέση τους κρατούσε πολλά χρόνια, αφού με την εξαιρετικής ομορφιάς Τζόαν είχαν πρωτογνωριστεί το 1944 στην Αίγυπτο αλλά παντρεύτηκαν μόλις το 1968 και αφού πλέον είχαν εγκατασταθεί την Καρδαμύλη.


Ένα μεγάλο παραλληλόγραμμο τραπέζι με πλακάκια από το Μαρόκο για τα μεγάλα γεύματα και τις μεγάλες συζητήσεις.



Το Μαροκινού ύφους τζάκι στο γραφείο



Η ρουστίκ κουζίνα (φωτό kardamilivillas)



Άλλοι βοηθητικοί χώροι με ethnic χρώματα επάνω σε λευκές επιφάνειες (φωτό catisart.gr)



Καθιστικό (φωτό kardamilivillas)


Σήμερα το σπίτι έχει δωρηθεί στο Ίδρυμα Μπενάκη και αφού ανακαινίσθηκε με σεβασμό σε συνεργασία με τον Όμιλο Aria Hotels και με γενναιόδωρη χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, δέχεται επισκέπτες

αλλά και τυχερούς που το ενοικιάζουν για να κάνουν τις διακοπές τους μέσω του Άρια Hotels κατά τους θερινούς μήνες.

Φωτογραφίες από τις ανακαινισμένες κρεβατοκάμαρες (lifo)



And last but not least…


Το σπίτι, γνωστό παγκοσμίως ως Οικία πλέον Patrick & Joan Leigh Fermor και από την ταινία «Πριν τα μεσάνυχτα», που γυρίστηκε στην Καρδαμύλη το 2012 με τον Ιθαν Χοκ και την Ζιλί Ντελπί, έχει αρχίσει ήδη μια καινούργια ζωή.


H ταινία είναι η 3η από την τριλογία ταινιών “Before” με πρωταγωνιστές τον Ίθαν Χοκ και την Ζυλί Ντελπί, της οποίας τα γυρίσματα έγιναν εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα με πολλές σκηνές στο σπίτι της Καρδαμύλης (2012) και με συμμετοχή της Ξένιας Καλογεροπούλου σε μία μεταξύ άλλων φανταστική σκηνή και ερμηνεία στην κουζίνα του οικήματος.

Ως φόρος τιμής, η φιγούρα του συγγραφέα και ιδιοκτήτη του σπιτιού είναι διακριτικά εμφανής μέσα στην ταινία μέσω ηθοποιού που τον υποδύεται.


Προηγήθηκαν το Πριν το ξημέρωμα (Βιέννη, 1995) και το Πριν το Ηλιοβασίλεμα (Παρίσι, 2004). Δείτε τα.


Eλπίζουμε να δούμε πολλές ακόμα μέχρι τα γεράματα των πρωταγωνιστών και να είναι γυρισμένες στην ειδυλλιακή μας χώρα.


961 views1 comment

Έφτασα μεσημέρι Κυριακής, ο ήλιος με έκαιγε. Φώναξα, χτύπησα, ούρλιαξα αλλά δεν εμφανίστηκε κανείς.


Δεκάδες κεραμικά αντικείμενα ήταν αραδιασμένα στον ήλιο, άλλα στεγνώνανε και άλλα περιμένανε να πουληθούν μέσα στα λιοπύρι.



Ήθελα απεγνωσμένα να αγοράσω εκείνο το φλάρο που έβλεπα πίσω από το τζάμι, ήθελα να τον αποκτήσω, να το φέρω πίσω ως λάφυρο,

να το φωτογραφίσω να το ακουμπήσω δίπλα στα άλλα κεραμικά της συλλογής μου.

Θεωρώ εξαίσια τα σκαλίσματα του, τα οποία του προσδίδουν μοναδική διακοσμητική αξία.


Διάβασα ότι ο φλάρος συναντάται πολύ στη Σίφνο και χρησίμευε ως τελείωμα των καπνοδόχων στα νησίωτικα σπίτια.

''Οι φλάροι αρχικά ήταν μεγάλα κιούπια, στα οποία άνοιγαν τρύπες προκειμένου να βγαίνει ο καπνός και τα τοποθετούσαν ανάποδα. Όταν ο φλάρος δεν τραβούσε καλά, κυρίως λόγω των ισχυρών ανέμων, μαύριζε και από κει βγήκε και η έκφραση

“τον κακό σου τον καιρό και το μαύρο σου το φλάρο».''



info & photo: sifnosinfo.gr


Εξού και το διάτρητο σώμα του για να διαφεύγει το καπνός, αλλά με στυλ,

όπως συμβαίνει συνήθως με την αισθητική που διακατέχει τους νησιώτες.


Δεν κατάφερα να αποκτήσω εκείνο το φλάρο και να σας δείξω περισσότερα αλλά για όσους αγαπούν

και τη φωτογραφία έφερα πίσω μερικές φωτογραφίες από τους χώρους γύρω από το κεραμοποιείο προς τέρψιν του ματιού και τροφή της φαντασίας.




Δεν ξέρω πως από την Αίγινα ξεκίνησε ένα άρθρο σχετικά με τη Σίφνο και τους Φλάρους αλλά φαίνεται ότι οι κεραμίστες είναι παντού και μεταφέρουν τον πολιτισμό τους από νησί σε νησί και την τέχνη τους όπου βρίσκονται. Μας ομορφαίνουν την καθημερινότητα με τα καλλιτεχνικά τους αντικείμενα και η τέχνη τους καλά κρατεί μέσα στους αιώνες.

109 views0 comments

Είναι μοναδική η ατμόσφαιρα ανάμεσα στα καλούπια και στα διάφορα κεραμικά σκεύη και αντικείμενα που είναι απλωμένα για να στεγνώσουν.

Το μοναδικό και συναρπαστικό είναι ότι έχεις μπροστά σου την πρώτη ύλη που έρχεται απευθείας από τη γη και ότι με τη δεξιότητα του χεριού πλάθεις

ό,τι σχέδιο φαντάζεσαι επάνω στον υγρό και μαλακό πηλό και όπως γυρνάει ο τροχός εμφανίζονται διαφορετικές φόρμες και σχήματα.



Οι οριζόντιες φόρμες φτιάχνονται με καλούπι και οι καμπύλες με τον τροχό.


Οι πρώτες ύλες ποικίλουν, υπάρχει η τερακότα και ο λευκός πηλός ή αλλιώς ‘μπισκότο’.

Το λευκό ‘μπισκότο’ είναι ο ιδανικός καμβάς για όσους θέλουν να ζωγραφίσουν τον πηλό και να σχεδιάσουν μοτίβα και μορφές.


Τα κεραμικά αντικείμενα έχουν επανέλθει στο προσκήνιο της διακόσμησης μέσα σε μία γενικότερη τάση που “αγκαλιάζει” τα φυσικά υλικά και τις παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής χρηστικών προϊόντων

και γεμίζουν με φυσικό τρόπο γωνιές του καθιστικού, σε ράφι ή στο πάτωμα, στην κουζίνα

ή και στο μπάνιο.


Είναι το ιδανικό υλικό για να αναμείξετε διαφορετικές φόρμες και χρώματα.

Τολμήστε το και αφήστε να σας ζεστάνουν τη ψυχή.






41 views0 comments

Blogger : The home traveller

Όλα ξεκίνησαν από μία ιδέα να ταξιδέψουμε, να ανακαλύψουμε, να εμπνευστούμε, να διακοσμήσουμε

bottom of page